Klaipėdos uoste – pirmasis „Ignitis“ perkrautas SGD krovinys šiemet
Pasaulyje griežtėjant laivų kurui keliamiems standartams, vis smarkiau auga suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomų laivų kiekis. Kartu Europoje ir Azijoje didėja ir švaresne alternatyva už naftos produktus esančių SGD krovinių perkrovų poreikis. Praėjusį šeštadienį Klaipėdos uoste esančiame SGD terminale tokią paslaugą įvykdė ir bendrovė „Ignitis“ – iš „Independence“ laivo-saugyklos SGD krovinys perkrautas į bunkeriavimo laivą „Kairos“.
Paskutinį sykį SGD perkrovą „Ignitis“ atliko 2019 m. gruodį.
Dėl savo geografinės padėties Klaipėdos uostas yra itin patogus SGD perkrovoms vykdyti – čia ši paslauga gali būti teikiama ištisus metus. SGD perkrovus į mažesnius laivus, iš pastarųjų kroviniai toliau keliauja į įvairius šiuo kuru varomus laivus arba yra toliau transportuojami į kitus, dažniausiai Skandinavijos šalių uostus. O jau iš pastarųjų kroviniai patenka į sunkvežimius arba yra išdujinami ir patenka į dujotiekius.
„Visame pasaulyje sparčiai daugėja SGD varomų laivų ir jų užsakymų, todėl tokio tipo perkrovų poreikis ateityje tik augs. Ši perkrova yra jau 26-oji, kurią Klaipėdos uoste atliko „Ignitis“, o mūsų sukaupta šios veiklos patirtis leidžia klientams pasiūlyti patikimus, efektyvius ir konkurencingus sprendimus“, – sako Dovydas Palaima, „Ignitis“ Didmeninės prekybos verslo plėtros vadovas.
Antrąją SGD perkrovą šįmet „Ignitis“ planuoja įvykdyti per artimiausias keletą savaičių.
Skaičiuojama, kad jau 2030 m. jūrų transportui teks 32 proc. viso pasaulyje suvartojamo SGD kiekio. Šiuo metu visame pasaulyje plaukioja 171 SGD varomas laivas, o iki 2026 m. bus pastatytos dar 187 šį kurą naudojančios jūrų transporto priemonės. Nors daugiausiai tai – įvairūs krovininiai laivai, tačiau pastaruoju metu pasaulyje populiarėja ir SGD kurui naudojantys kruiziniai laivai bei keleiviniai keltai.
Lyginant su laivų mazutu ar dyzeliu, SGD į aplinką išmeta ketvirtadaliu mažiau anglies dioksido ir 99 proc. mažiau sieros dioksido.