Dar vieni rekordiniai metai „Lietuvos energijai“
Nuosekliai įgyvendindama užsibrėžtą strategiją valstybės valdoma energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“ 2015 m. pasiekė rekordinių veiklos rezultatų. 2015 m. toliau gerėjo finansiniai rezultatai ir uždirbtas didžiausias pelnas iki šiol, augo efektyvumas, mažėjo paslaugų kainos vartotojams, gerėjo paslaugų kokybės rodikliai. Sėkmingai įgyvendinta vertės grandinės išgryninimo programa padėjo pagrindus tolesniam grupės vystymuisi.
„Grupė jau kelerius metus iš eilės yra pajėgi gerinti veiklą ir mažinti paslaugų kainas vartotojams, vykdyti plėtrą, didinti efektyvumą. Užbaigus konsoliduotų finansinių ataskaitų auditą, galime vertinti galutinius metinius rezultatus. 2015 m. gavome rekordines pajamas, uždirbome didžiausią grynąjį pelną iki šiol. Todėl teiksime siūlymą į valstybės biudžetą išmokėti ir didžiausius dividendus – beveik 86 mln. Eur už visus 2015 metus“, – teigia Dr. Dalius Misiūnas, „Lietuvos energijos“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.
„Lietuvos energija“ per 2015 m. uždirbo 221,1 mln. Eur pelno prieš palūkanas mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) – tai 4,9 mln. Eur daugiau nei prieš metus. Grynasis palyginamasis pelnas sudarė 127,9 mln. Eur, tai 8,2 proc. daugiau nei prieš metus. Pirmą kartą grupės pajamos perlipo 1 mlrd. Eur ribą – pernai jos sudarė 1,096 mlrd. Eur, arba 12,7 proc. daugiau nei prieš metus.
„Pasiekti rezultatai yra grupės darbuotojų nuoseklaus darbo rezultatas. Per 2015 metus iš esmės pertvarkę grupės struktūrą, nepamiršome ir efektyvumo – 7,7 proc. sumažinome įprastos veiklos sąnaudas. Lygiagrečiai plėtėme veiklą suskystintų gamtinių dujų sektoriuje, atsinaujinančioje energetikoje, tęsėme kogeneracinių jėgainių projektus. Įdirbis leidžia klientams pasiūlyti palankesnes paslaugų kainas: mažėjo prijungimo prie elektros tinklų įkainiai, gamtinių dujų kaina verslui. Šių metų susitarimai su „Statoil“ dėl SGD dujų, o taip pat naujos elektros jungtys atveria papildomų galimybių metų viduryje sumažinti energijos kainas Lietuvos gyventojams ir verslui“, – sako D. Misiūnas.
Didesnė grąža
„Lietuvos energijos“ nuosavybės grąža 2015 m. siekė net 9,8 proc. – palyginimui, tai dvigubai daugiau nei Vyriausybės valstybės valdomoms įmonėms iškeltas siektinas 5 proc. kapitalo grąžos reikalavimas. Tuo tarpu vidutinė visų valstybės valdomų įmonių grąža 2014 m. tesudarė 2,9 proc.
„Šiuo metu esame įpusėję įgyvendinti užsibrėžtą strategiją. Įgyvendinti ją iki pabaigos sieksime per veiklos plėtros projektus, tokius kaip šiemetinė vėjo jėgainių parkų įsigijimai, naujų kogeneracinių jėgainių statyba, taip pat toliau efektyvindami veiklas, klientams pasiūlydami daugiau ir geresnių paslaugų“, – aiškina D. Misiūnas.
„Lietuvos energijos“ grupės skolos ir nuosavybės santykis išlieka žemas ties 19,6 proc. – tai atspindi didelį grupės finansinį stabilumą ir sudaro galimybe palankiomis sąlygomis finansuoti tolesnes investicijas.
„Lietuvos energijos“ grupė 2015 m. augino investicijas į elektros skirstomojo tinklo palaikymą (21,1 mln. Eur daugiau), į dujų sistemų statybą (7,3 mln. Eur daugiau), dujų sistemų rekonstrukciją (6 mln. Eur daugiau), didėjo investicijos kituose sektoriuose (5 mln. Eur). Iš viso grupės investicijos 2015 m. sudarė 156,7 mln. Eur, tai 15,4 proc., daugiau negu per tą patį laikotarpį 2014 m. (135,8 mln. Eur).
Klientai įvertina kokybę
2015 m. į klientų aptarnavimo gerinimą nukreiptos „Lietuvos energijos“ grupės iniciatyvos, tokios kaip bendri klientų aptarnavimo centrai, centralizuojamos veiklos, efektyvesni procesai, greičiau ir kokybiškiau teikiamos paslaugos, nulėmė aukštesnį klientų pasitenkinimą.
Elektros energijos privačių klientų pasitenkinimo indeksas 2015 m., palyginti su pernai, išaugo 4 punktais iki 80, verslo klientų – 2 punktais iki 76. Gamtinių dujų privačių klientų indeksas yra analogiškas (80 punktų), o verslo – 77 punktai. „Lietuvos dujų tiekimo“ indeksas pasiekė 81 punktą. Šie rezultatai pranoksta vidutinius Europos ir pasaulio komunalinių paslaugų bendrovių klientų pasitenkinimo indeksus – Europos vidutinis indeksas yra 70, o pasaulio vidurkis – 73.
„Nuo 2016 m. žengiame toliau – klientų aptarnavimą sutelkėme po „Gilės“ vardu ir vis aktyviau paslaugas keliame į elektroninę erdvę. Dujų ir elektros vartotojai gali tikėtis kokybiško greito aptarnavimo „vieno langelio“ principu jiems patogiausiu būdu. Ateityje bendruose klientų aptarnavimo centruose, internete ir per programėlę išmaniajame telefone tikimės pasiūlyti ir kitų komunalinių bendrovių paslaugas, bendrus atsiskaitymus“, – teigia D. Misiūnas.