Elektromobilių bumą prognozuoja jau po penkerių metų: kainos susilygins su vidaus degimo variklius turinčiomis alternatyvomis

Data
2021 m. balandžio 13 d.
Kategorija
Pasidalinti

Nepaisant globalios pandemijos, praėjusiais metais visame pasaulyje įsigytų naujų elektromobilių skaičius pasiekė rekordines aukštumas. Tai lėmė ne tik keliami vis griežtesni taršos reikalavimai automobilių gamintojams, bet ir didėjantis elektromobilių pasirinkimas ir gerėjanti jų įkrovimo infrastruktūra. Ekspertai prognozuoja, kad tikras proveržis elektromobilių rinkoje bus fiksuojamas jau po penkerių metų – tuomet ekonominės klasės elektromobilių kainos turėtų susilyginti su vidaus degimo variklius turinčiais analogais.

Pasak sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ e. mobilumo projekto vadovo Andriaus Šeršniovo, 2020 m. vien tik Europoje buvo įregistruota 1,4 mln., o visame pasaulyje 3,24 mln. elektromobilių. Praėjusieji metai taip pat buvo rekordiniai pagal instaliuotų naujų jų įkrovimo stotelių skaičių, kuris pasaulyje pasiekė 1,3 mln.

„Žmonės nori gyventi sveikiau, komfortiškiau ir saugiau. Elektromobilis yra ta transporto priemonė, kuri pakeisdama taršų automobilį gali pasiekti šiuos tikslus. Dėl to geometrinį įsigyjamų elektromobilių kiekio augimą toliau matysime artimiausiu metu, o su jų augimu plėsis ir jų įkrovimo infrastruktūra. Pirmiausiai elektromobilių įkrovimo stotelių daugės tarp miestų, šalia didžiųjų transporto arterijų.

Be to, prognozuojama, kad augs vienoje vietoje instaliuojamų stotelių skaičius, pastarosios bus statomos šalia jau egzistuojančios infrastruktūros, tam, jog elektromobilio vairavimo patirtis būtų kuo komfortiškesnė. Taip pat verta paminėti, jog baterijų technologijos ir įkrovimo sprendimai evoliucionuoja įspūdingu greičiu. Per artimiausius 10 metų elektromobilį įkrauti užtruks tiek pat laiko, kiek dabar užtrunka užpildyti degalais įprastą automobilį“, sako A. Šeršniovas.

Tiesa, „Ignitis“ atstovas pripažįsta, kad didžiausio elektrinių transporto priemonių išpopuliarėjimo laukiama po penkerių metų, kuomet vidutinės ekonominės klasės elektromobilių kainos susilygins su analogiškais vidaus degimo variklius turinčiais modeliais. Šiuo metu šios kategorijos elektrinės transporto priemonės yra vis dar apie du kartus brangesnės nei benzinu varomi automobiliai.

„Tačiau žiūrėti vien tik į elektromobilio kainą ir teigti, kad jis yra brangesnė alternatyva tikrai negalima. Gyvenant mieste Lietuvoje, elektromobilį įsigyti ir eksploatuoti yra netgi pigiau, jeigu vertinsime visus automobilio stovėjimo, aptarnavimo, kuro ir kitus kaštus. Be, elektromobilis ypač padeda taupyti laiką, mieste jis gali važiuoti maršrutiniam transportui skirta „A juosta“ ir aplenkti spūstis.

Lyginant su įprastiniais automobiliais, elektromobilis yra itin efektyvus. Beveik visa stotelėje įkrauta energija, bus panaudota jo ratams sukti. Kai tuo tarpu įprasto automobilio efektyvumas siekia tik maždaug 25 proc. Tai reiškia, kad iš 10 supiltų litrų kuro, apie 7 litrai tiesiog išgaruoja per automobilio išmetimo sistemą“, pastebi A. Šeršniovas.

Galiausiai „Ignitis“ e. mobilumo projekto vadovas pažymi, kad nemažai žmonių apie elektromobilį galvoja tik kaip apie dar vieną transporto rūšį, pamiršdami kitą, ne mažiau svarbų jų privalumą.

Pasirodo, elektromobilis gali ne tik nuvežti jus į norimą vietą, bet ir tapti energijos šaltiniu nutrūkus elektros energijos tiekimui. Elektromobiliai ne tik įkraunami elektros energija, pastaroji iš jų gali būti paduota į tinklą, esant poreikiui. Tai yra ypač aktualu atokiau nuo pagrindinių gyvenviečių įsikūrusiems žmonėms, kurie elektros dingimo atveju elektromobilį gali panaudoti kaip rezervinį energijos šaltinį. Skaičiuojama, kad statistiniam Lietuvos namų ūkiui energijos kiekio iš 100 kWh talpos bateriją turinčio elektromobilio užtektų bent savaitei laiko.

VĮ „Regitra“ duomenimis, iki šių metų balandžio 1 d., Lietuvoje buvo įregistruota 2721 elektra varomas M1 klasės lengvasis automobilis.