Energetikų Joninės – elektra buvo atstatinėjama dieną ir naktį, pasitelkti sraigtasparniai

Data
2021 m. birželio 28 d.
Kategorija
Pasidalinti

Nors trumpiausia – Joninių naktis yra švenčiama visoje Lietuvoje, šiemet ji energetikams neleido ilsėtis. Dėl keletą naktų iš eilės šalyje siautusių itin stiprių audrų, kurios atskiruose regionuose kartojosi po kelis kartus, bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) specialistai elektros tiekimo gedimų tvarkymą vykdė tiek dieną, tiek naktį. Didžiulių pastangų dėka, elektros tiekimas didžiajai daugumai gyventojų atstatytas per kelias minutes.

Gavę perspėjimą apie artėjančias labai smarkias audras, ESO specialistai atidžiai stebėjo situaciją ir buvo pasirengę operatyviai reaguoti į tinklo gedimus. Pasiruošimas ir nuolatos vykdomos investicijos – oro linijų atnaujinimas, jų kabeliavimas ir proskynų tvarkymas, mažina tikimybę, kad gamtos stichijos pažeis elektros tinklus ir sutrikdys elektros persiuntimą. Nuosekliai tobulinami reagavimo į gedimus procesai, siekiant spartinti gedimų šalinimo laiką.

Daugumai tiekimas atstatytas per kelias minutes

Po pirmųjų audrų po kaitros, siautusių birželio mėn. 23–25 dienomis, elektra iš viso atstatyta apie 210 tūkst. klientų, iš jų virš 3 min. be energijos buvo likę apie 89 tūkst. gyventojų. Kai kuriems klientams elektros tiekimas, jį atkūrus buvo nutrūkęs po keletą kartų. Gedimams šalinti, paveiktuose šalies regionuose buvo pasitelkta daugiau kaip 150 bendrovės ir rangovų brigadų, tai – daugiau kaip 300 žmonių.

Daugiau nei pusei – 58 proc. – žmonių elektros tiekimas buvo atstatytas tinklo automatizuotų ir nuotolinio valdymo sprendimų būdu, kai šių metų sausio mėn. užklupusio sniego apdrabos atveju tai pavyko padaryti 32 proc. klientų. Gyventojai pajuto tik trumpalaikius, iki 3 min., besitęsiančius elektros energijos tiekimo sutrikimus. Didžiajai daugumai – 86 proc. – šalies gyventojų elektros tiekimas buvo atstatytas greičiau nei per dvi valandas, kai sausio mėn. snygio atveju šis skaičius buvo 72 proc. Ilgiau nei parą atstatyti užtruko tik apie 1,6 tūkst., kai sausio mėn. tai padaryti teko 36 tūkst. klientų.

Pavieniams klientams, sunkiai pasiekiamose vietovėse, buvo statomi dyzeliniai generatoriai ir gyventojams iš jų užtikrinimas elektros energijos tiekimas iki kol remontinės brigados sutvarkys elektros tinklą.

Lyginant su šių metų sausio mėn. stichijos atneštu didžiuliu šlapio sniego kiekiu, pastaroji gamtos stichija paprastesnė buvo tuo, jog buvo lengviau privažiuoti su specialia technika iki gedimo vietų. Tačiau šį kartą gamta palietė beveik visus šalies regionus, kai sausio mėn. daugiausiai nukentėjo mažesnė Lietuvos dalis. Po pastarųjų gamtos stichijų išmoktos pamokos, tęsiami tinklo automatizavimo sprendimai ir geresnės galimybės privažiuoti prie gedimo vietų, kartu su išankstine brigadų parengtimi, leido efektyviau pašalinti gedimus.

Pasitelkti sraigtasparniai

Ignalinos r. per pusvalandį elektrai sutrikus daugiau kaip 7 tūkst. klientų, audros padariniai elektros linijoms buvo apžiūrimi iš oro – sraigtasparniu. Vos per pusantros valandos patikrintos keturios sunkiai itin pasiekiamos 10 kV oro linijos. Iš viso apžiūrėjus beveik 100 km linijų, buvo operatyviai nustatytos konkrečios gedimų vietos linijos atšakose, o tai leido iškart įjungti nepažeistus linijų ruožus ir taip greičiau atstatyti elektros tiekimą šio rajono gyventojams.

Tokios apžiūros iš paukščio skrydžio bus vykdomos dar dažniau. Dar praeitą savaitę buvo pasirašyta sutartis su Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) dėl pasieniečių Aviacijos rinktinės sraigtasparnių panaudojimo stichinių nelaimių atveju. VSAT specialistai ateityje iš oro padės operatyviai nustatyti oro linijų gedimų vietas ir mastą.

Kaip ir kaskart – detaliai įvertinę ir šių vasaros audrų padarytą žalą, reagavimo veiksmus bei rezultatus, ketiname ir toliau gerinti tiek atstatymo darbų organizavimą, tiek tinklo automatizavimą, tiek didinti patį tinklo atsparumą gamtos poveikiui, kad ateityje tokių situacijų įtaka būtų dar labiau sumažinta, o elektros tiekimas atstatytas per trumpesnį laiką.