„Ignitis“ pataria: ką reikia žinoti sudarant sutartis telefonu?

Data
2021 m. kovo 4 d.
Kategorija
Pasidalinti

Prieš daugiau nei metus pasaulį sukausčiusi COVID-19 pandemija paslaugų teikimą nuotoliniu būdu pavertė kasdienybe. Konsultavimui įvairiais klausimais persikeliant į virtualią erdvę, vis daugiau žmonių pasinaudoja ir galimybe sutartis sudaryti telefonu. Pasinaudoti tokia galimybe yra saugu, paprasta, o kartu leidžia sutaupyti nemažai laiko – tereikia atsiminti vos kelis svarbius dalykus.

Pasak sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ Pardavimų ir klientų aptarnavimo departamento vadovės Nerilės Mažeikienės, sutarčių sudarymas telefonu Lietuvoje  tebėra naujovė, todėl dalis klientų į šią galimybę vis dar žvelgia atsargiai ir su skepticizmu. Tačiau baimintis dėl tokios paslaugos patikimumo ar duomenų apsaugos taisyklių pažeidimo nereikia – sutarčių sudarymas telefonu vyksta griežtai laikantis visų įstatymuose numatytų reikalavimų.

„Jei kalbėtume apie elektros energijos tiekimo sutarčių sudarymą telefonu, klientai turi žinoti, kad yra užduodami tik tokie klausimai, kurie yra reikalingi pasiūlymo paruošimui ir sutarties sudarymui.  Jokios asmeninės informacijos, o ypač susijusios su kliento banko sąskaitomis, pajamomis ir panašiais dalykais, tiekėjas tikrai neklausia.

Per pokalbį dėl sutarties sudarymo yra pateikiamos visos svarbiausios sutarties sąlygos – kainos dedamosios, įsipareigojimai, sutarčių galiojimo terminai, nuolaidos ir visa kita. Minėtą informaciją išklausęs klientas turi žodžiu pareikšti sutikimą ir patvirtinti, kad su išdėstytomis sąlygomis sutinka. Na, o vėliau sudarytos sutarties kopija įkrenta ir į kliento elektroninio arba tradicinio pašto dėžutę, tad klientas susipažinti su sutartimi gali dar sykį“, – apie sutarčių sudarymą telefonu pasakoja N.Mažeikienė.

„Ignitis“ nepriklausomo elektros tiekimo sutartį klientams pateikia per 2 darbo dienas elektroniniu paštu ir per 10 kalendorinių dienų įprastu paštu. Svarbu pažymėti ir tai, kad klientas per 14 dienų gali jos atsisakyti be papildomo mokesčio arba pakeisti sutarties sąlygas – jam tereikia vėl susisiekti telefonu su „Ignitis“ klientų aptarnavimo specialistais.

N.Mažeikienės teigimu, klientai sutarčių sudarymą telefonu vertina ne tik dėl galimybės sutaupyti laiko niekur nevykstant ar būnant užsienyje. COVID-19 pandemijos metu gyventojams ypač svarbus bekontakčio būdo užtikrinamas saugumas, o vyresnio amžiaus vartotojams – tokio sutarties sudarymo būdo suteikiama pasirinkimo laisvė.

„Internetu besinaudojančių senjorų dalis nėra didelė, todėl neretai jų akys krypsta į arčiausiai gyvenamosios vietos esantį nepriklausomą elektros tiekėją net neišgirdus kitų rinkoje esančių pasiūlymų. Tuo tarpu sutarties sudarymas telefonu leidžia rinktis net ir tą tiekėją, kurio klientų aptarnavimo vietos galbūt nėra šalia.

Galiausiai, visas nepriklausomų elektros tiekėjų pasirinkimo procesas mūsų šalyje yra naujovė ir vis dar kelia įvairius klausimus klientams – pradedant nuo to, kam buvo reikalingas pokytis, baigiant klientų kodais ar sąskaitų mokėjimo tvarka. Konsultacijos telefonu padeda žmonėms paprastai gauti atsakymus į šiuos rūpimus klausimus ir būti užtikrintais savo sprendimu“, – pabrėžia „Ignitis“ atstovė.

Pirmojo liberalizavimo etapo metu nepriklausomo tiekimo sutartį su „Ignitis“ sudaręs Vytautas teigia, kad visa sutarties sudarymo procedūra jam užtruko apie dešimt minučių.

„Sudarinėjau sutartį Varėnos rajone esančiai sodybai, iš anksto žinojau apie esančią galimybę ją sudaryti telefonu. Tai tikrai labai patogus ir aiškus būdas, pokalbis buvo įrašinėjamas, pristatomos sutarties sąlygos, o po to atsiųsta ir pati sutartis. Viskas truko apie dešimt minučių – aš paklausiau tik dėl žalios energijos tiekimo sąlygų, nes šis klausimas man buvo svarbus“, – teigia Vytautas.

Tai, kad sutarčių sudarymo telefonu privalumus supranta vis daugiau gyventojų, liudija ir skaičiai. „Ignitis“ skaičiavimais, per pirmąjį elektros rinkos liberalizavimo etapą, pasibaigusį praeitų metų gruodžio 10 d., net 50 proc. sutarčių bendrovėje buvo sudarytos telefonu.

Sutartį su „Ignitis“  nepriklausomu tiekėju galima sudaryti sulaukus bendrovės pardavimo vadybininko skambučio, paskambinus telefonais 1802 arba +370 611 21802. Be to, egzistuoja galimybė reikalingą sutartį sudaryti ir internetu, prisijungus prie savitarnos svetainės e.ignitis.lt.