LESTO informuoja apie gedimų šalinimą ir primena gyventojams, ką daryti dingus elektrai

Data
2013 m. gruodžio 6 d.
Kategorija
Pasidalinti
Lietuvos elektros skirstomųjų tinklų operatorius AB LESTO informuoja, kad dėl gruodžio 6-osios naktį ir rytą siaučiančio ir nerimstančio itin stipraus vėjo elektros energijos tiekimas apie 9.30 val., preliminariais duomenimis, buvo sutrikdytas daugiau nei 20 tūkst. elektros energijos vartotojų visoje Lietuvoje – nerimstant vėjui naujų sutrikimų daugėja Klaipėdos, Šiaulių, Kauno regionuose. LESTO pasitelkė maksimalias gedimų šalinimo pajėgas, įskaitant ir rangovų darbuotojų brigadas, gedimų šalinimą apsunkina prastos oro sąlygos.
 
Daugiausia gyventojų elektros energijos tiekimo sutrikimus pajuto Šilutės (apie 3500), Kauno (apie 2000), Kelmės (apie 2000), Raseinių (apie 2000), Šiaulių (apie 2000) rajonuose. LESTO tebegauna daugiau naujų pranešimų apie elektros energijos tiekimo sutrikimus, todėl duomenys yra besikeičiantys.
 
Informacija apie didesnius gedimus LESTO pasiekia automatiškai, todėl apie elektros tiekimo sutrikimus telefonu 1802 pranešti reikėtų tik nutolusių vietovių gyventojams (vienkiemiuose, mažuose kaimeliuose). Nors pasitelkta daugiau konsultantų, dėl išaugusio klientų skambučių srauto, skambinant telefonu 1802, pakalbio su konsultantu gali tekti palūkėti ilgiau nei įprastai. Masinių gedimų atvejais labai svarbu, kad bendrovei galėtų prisiskambinti tie klientai, kurie mato gedimų vietas, nori pranešti apie pavojų keliančius gedimus.
LESTO prašo klientų aptarnavimo telefonu 1802 skambinti tais atvejais, kai pastebėti apgadinti ar kibirkščiuojantys elektros energijos įrenginiai, ant gatvės, automobilių ir kitur nukritę, nutraukti laidai, nuverstos elektros linijų atramos, ant linijų užvirtę medžiai, ar kyla kitoks pavojus gyventojų saugumui.
 
Tais atvejais, kuomet elektros energijos tiekimas nutrūksta dėl avarinių gedimų skirstomajame tinkle, elektros naudotoją, jei jis pateikęs kontaktinius duomenis LESTO, SMS ar el. pranešimas apie tai turėtų pasiekti per 10-15 min. Nemokamus pranešimus apie gedimus trumpąja SMS žinute ar elektroniniu paštu gauna visi privatūs ir verslo LESTO klientai, kurie bendrovei jau yra pateikę savo kontaktinius duomenis. Individualūs pranešimai siunčiami tais atvejais, kuomet dėl avarinių gedimų, pvz., gamtos stichijų metu, nutrūksta elektros energijos tiekimas.
 
Jei gyventojai, gavę SMS žinutę apie atstatytą elektros energijos tiekimą elektros vis dar neturi, jie turėtų telefonu 1802 registruoti papildomus gedimus – būna situacijų, kad pašalinus vieną gedimą, papildomų gedimų lieka kitose tinklo dalyse.
LESTO primena gyventojams, jog siaučiant gamtos stichijoms, būtina laikytis saugaus elgesio reikalavimų. Atsakingi ir apdairūs veiksmai padės išvengti nelaimingų atsitikimų.
 
„Klientų prašome supratimo ir kantrybės. Didžiausia galima pagalba bendrovei – pasirūpinti savo pačių saugumu, nesiartinti prie pažeistų elektros tinklo vietų. Pastebėjus nutrūkusį elektros energijos oro linijos laidą ar elektros energijos linijos atvado laidą, jokiu būdu negalima priartėti prie jo arčiau kaip 8 metrus. Nelieskite ant žemės ar automobilių nukritusių laidų, o laukite, kol į gedimo vietą atvyks operatyvinės brigados. Užtikriname, kad imamės visų būtinų priemonių, kad elektros energijos tiekimas būtų atstatytas kaip galima greičiau“, – teigia Ervinas Pareigis, LESTO Režimų planavimo skyriaus vadovas.
 
Negalima artintis ir liesti ant elektros energijos laidų užvirtusių medžių, kadangi jie taip pat gali būti pavojingi žmogaus gyvybei. Siekiant padėti nuo elektros srovės nukentėjusiam žmogui, būtina laikytis atsargumo ir iškviesti greitąją pagalbą telefonu 112.
 
Gedimų atvejais elektros energijos tiekimo atstatymo darbai organizuojami pagal prioritetus – pirmiausia šalinami gedimai vidutinės įtampos tinkle ir tie gedimai, kurie elektros tiekimo sutrikimus lemia didžiausiam vartotojų skaičiui, objektams su sudėtingais technologiniais procesais, objektams, kur nutrūkus elektros energijos tiekimui gali kilti pavojus žmonių sveikatai ar gyvybei, visuomeninės paskirties objektams. LESTO įdiegta nuotolinio dispečerinio valdymo sistema automatiškai užfiksuoja gedimus vidutinės įtampos tinkle, kuriuo elektros energija tiekiama didesniam vartotojų skaičiui (mieste, miestelyje ar gyvenvietėje).
 
Gamtos stichijų atvejais elektros energijos tiekimo atstatymo laikas priklauso nuo gedimų masto, konkrečių gedimų priežasčių, jų sudėtingumo ir gedimų vietos pasiekimo galimybių (privažiavimo sąlygų).
 
LESTO informacija