Lietuvoje - oficiali elektromobilių eros pradžia

Data
2015 m. balandžio 8 d.
Kategorija
Pasidalinti
1931-ųjų liepos 24-oji, kai buvo duotas startas pirmajam raliui „Aplink Lietuvą”, amžiams įėjo į šalies istoriją, nes šią datą Lietuvos automobilių sporto federacija laiko oficialia automobilių sporto šalyje pradžia.
 
„Praeis dar pusė amžiaus, o gal pakaks tik kelių dešimtmečių, kai tokia pat reikšminga, ir ne tik šalies automobilių sportui, data laikysime 2015-ųjų gegužės 8-ąją, kai Lietuvoje startuos pirmosios elektromobilių lenktynės“, - trečiadienį specialiai šiam istoriniam renginiui skirtoje spaudos konferencijoje kalbėjo vienas pirmųjų elektra varomų automobilių lenktynių iniciatorių, UAB „Energijos tiekimas“ generalinis direktorius Algirdas Juozaponis.
 
Tai bus pirmosios tokios lenktynės ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse. Šįkart lietuviai bus pirmeiviai, pranokę daugelio kitų iniciatyvų pradininkus ir kai kuriose ūkio šakose toliau pažengusius estus ar latvius.
 
Gegužės 8-osios ankstyvą rytmetį pirmosios elektromobilių lenktynės Lietuvoje startuos  Europos aikštėje šalia sostinės savivaldybės. Finišas numatomas tą pačią dieną Palangoje, jos širdimi vadinamoje J. Basanavičiaus gatvėje.
 
Organizatoriai nenustebtų, jei daugeliui prašalaičių tokia idėja, bent iš pirmo žvilgsnio, atrodytų kaip utopija. Tačiau jie argumentuoja, jog dar prieš 15 metų negalėjome bent įsivaizduoti, jog įprasto automobilio vidaus degimo varikliui pakaks tik 3 litrų degalų 100 kilometrų kelio.
 
Pirmosiose elektra varomų automobilių lenktynėse tikimasi sulaukti iki 10 ekipažų. Nuostatai skelbia, jog šiose varžytuvėse galės dalyvauti standartiniai, nemodifikuoti elektromobiliai, tokie kaip „Nissan Leaf“, BMW i3, „Renault Zoe“, „Volkswagen eGolf“, mažesnis jo brolis „UP!“, „Kia Soul“ ir kiti.
 
Tai elektromobiliai, daugiausia pritaikyti važinėti miestų gatvėmis, nes vienu baterijų įkrovimu gali įveikti iki 150-160 kilometrų. Tokiomis sąlygomis, be papildomo akumuliatorių įkrovimo iš Vilniaus į Palangą nenuriedėtų nė vienas. Tad dalyviams teks patiems moduliuoti šios kelionės maršrutą, optimalų greitį, kurio riedant eikvojama mažiausiai energijos, ieškoti papildomų įkrovimo vietų, galbūt netgi tartis su kavinių, pakelės užeigų šeimininkais, kad žygio dalyviams jie ištiestų pagalbos ranką.
 
Nors neabejojama, kad elektromobilių parkas ir infrastruktūra, baterijų įkrovimo tinklas plėsis, tačiau kol kas, važiuojant nuo Vilniaus pusės, Kaunas yra paskutinė stotelė, kurioje elektromobilių vairuotojai gali papildyti baterijas stacionariose įkrovimo stotelėse.
 
Taigi, nuo Kauno šių unikalių lenktynių dalyvių ir laukia didžiausi iššūkiai. Tik po finišo paaiškės, kuris ekipažas pasirinko teisingiausią strategiją ir kurio taktika labiausia pasiteisino.  
 
Greičiausiai Palangą pasiekęs ekipažas ir bus tituluojamas lenktynių nugalėtoju. Tačiau gegužės 8-ąją iškovotas titulas reikš kur kas daugiau, nei trofėjų kolekcijoje besipuikuojanti taurė ar laurų vainikas, primenantis laimėtas eilines varžybas. Ekipažas visiems laikams įeis į automobilių sporto istoriją kaip pirmųjų Lietuvoje, o kartu ir Baltijos šalyse, lenktynių elektromobiliais nugalėtojas.
 
„Šiuo renginiu siekiame ne tik propaguoti elektromobilius kaip perspektyviausią transporto priemonę, bet ir skatinti elektromobilių infrastruktūros, kaip ekologiškiausio, visiškai neteršiančio aplinkos, transporto plėtrą“, - spaudos konferencijoje kalbėjo vienas renginio iniciatorių, žurnalo „Top Gear“ vyriausiasis redaktorius Karolis Judzentavičius, puoselėjantis viltis, jog elektromobilių lenktynės taps tradicinėmis ir padės sekti elektromobilių progresą Lietuvoje. 
 
Iniciatyvą surengti pirmąsias elektromobilių lenktynes sveikino ir tokius automobilius siūlančios „Moller Auto Savanoriai“ pardavimo vadovas Tomas Visakavičius.
 
„Priėmėme kvietimą dalyvauti šiame unikaliame renginyje ir stropiai jam rengiamės, puikiai suprasdami, jog elektromobiliai – ateities transportas, kuriam pamatai klojami šiandien, - kalbėjo T. Visakavičius. - Jau dabar galioja asmeninių transporto priemonių ribojimai kai kuriuose miestuose, pavyzdžiui, Londone, Stokholme. O elektromobiliai beveik nekelia triukšmo ir neteršia aplinkos, todėl jie gali veiksmingai pagerinti miestiečių gyvenimo kokybę. Elektromobiliai idealūs trumpose kelionėse, todėl jie pirmiausiai taps madingi ir prigis miestuose, o vėliau sparčiai paplis ne tik juose“.
 
Neatsitiktinai šių lenktynių pagrindiniu partneriu tapo „Energijos tiekimas“. Šiai bendrovei tai jau ne pirmas su elektromobiliais susijęs projektas. Jau beveik metai, kai ji pirmojoje greitojo krovimo stotelėje Lietuvoje nemokamai tiekia iš atsinaujinančių energijos išteklių pagamintą elektrą. Elektromobilių vairuotojai šia stotele pasinaudojo apie 400 kartų, kur iš viso „įsikrovė“ daugiau nei 9.500 khW elektros. Nesunku suskaičiuoti, jog su čia gauta elektra nuvažiuota daugiau nei 60 000 km.
 
„Mūsų bendrovė - vienintelė sertifikuotos žalios energijos, pagamintos Lietuvoje iš atsinaujinančių išteklių, tiekėja. Aplinkosauginės idėjos tiesiogiai susijusios su mūsų veikla, o elektromobilių naudojimas mažina miesto oro užterštumą, todėl „sergame“ už šią transporto priemonę“, - tvirtino pagrindinio lenktynių partnerio UAB „Energijos tiekimas“ generalinis direktorius A. Juozaponis.