Po atsijungimų per Velykas ESO pristato, kaip stiprins tinklą ir gerins klientų informavimą
Elektros ir dujų skirstymo bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) pirmadienį Energetikos ministerijai pateikė veiksmų planą, kaip stiprins tinklo atsparumą ekstremaliems gamtos reiškiniams ir gerins klientų informavimą po masinių atsijungimų šių metų Velykų savaitgalį, kai dėl gausiai iškritusio sniego laikinai be elektros buvo likę apie 80 tūkst. klientų.
Pirmiausia ESO šiemet toliau planuoja didinti investicijas į požeminių elektros kabelių tinklą. Iš viso per 2017 metus planuoja 2662 kilometrus oro linijų pakeisti į požeminius kabelius – 2,6 karto daugiau nei 2016 metais. Požeminiai kabeliai bus tiesiami ten, kur dažnai vyksta elektros tiekimo sutrikimai dėl gamtos poveikio arba ten, kur esama tinklo infrastruktūra yra susidėvėjusi.
ESO šiemet pradės 10 kV oro linijų automatizavimo projektą – per šiuos metus numatoma automatizuoti 38 oro linijas. Tokiu būdu paslaugų kokybė pagerėtų beveik 60 tūkst. klientų. 2018 metais tokiu būdu numatoma modernizuoti 63 oro linijas. Įdiegus išmaniojo tinklo priemones šios linijos būtų valdomos nuotoliniu būdu. Tai reiškia, jog pažeidus vieną ši šių linijų, ją būtų galima izoliuoti, o elektros tiekimą ESO dispečeriai akimirksniu galėtų atnaujinti rezervine linija. Tokiu atveju ESO nereikėtų siųsti inžinierių ir brigadų šalinti gedimo, o klientai nepajustų nepatogumų.
Trečioji priemonė, kurią ESO šiemet planuoja įgyvendinti, – peržiūrėti sutartis su rangovais, kurie dirba bendrovės įrenginiuose ir padeda šalinti gedimus. Sutartyse su rangovais planuojama numatyti maksimalius gedimų šalinimo terminus, pasitelkiamų specialistų skaičių. Be to, sutartyse svarstoma įtvirtinti skatinamąsias priemones ar sankcijas rangovams, priklausomai nuo atliktų darbų kokybės.
Gerindama klientų informavimą ESO šiemet numato pristatyti naują nemokamą gedimų registravimo trumpąjį numerį, taip pat birželio mėnesį bus pristatytas interaktyvus www.eso.lt gedimų žemėlapis, kuriame realiu laiku bus pateikiama informacija apie užfiksuotus gedimus elektros skirstymo tinkle. Taip pat toliau ketinama tobulinti klientų, kurie pateikę kontaktinius duomenis, informavimą apie įvykusius gedimus ir planuojamą jų pašalinimo laiką SMS žinutėmis ir el. paštu. Užregistruoti elektros tiekimo sutrikimus bus galima naujomis priemonėmis – el. paštu [email protected], www.eso.lt ir www.manogile.lt tinklalapiuose, taip pat ketinama sukurti numerio atpažinimo sistemą, kuri automatiškai užfiksuotų skambinančio pranešimą apie gedimą gyvenamoje vietoje ir taip nereiktų laukti, kol atsilieps konsultantas.
Iki 2018 metų pabaigos bendrovė baigs naujos elektros skirstymo tinklo valdymo sistemos diegimo darbus. Naujoji sistema leis ESO dispečeriams realiu laiku stebėti ir valdyti tinklą. Taip bus kur kas lengviau nustatyti gedimo vietą ir greičiau atnaujinti elektros tiekimą.
Siekdama geriau pasiruošti ekstremalių reiškinių pavojui, ESO artimiausiu metu taip pat planuoja pasirašyti sutartį su Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba dėl tikslesnių prognozių pateikimo ir perspėjimų apie pavojingus hidrometeorologinius reiškinius.
Šių metų trečiąjį ketvirtį ESO ketina viešai pristatyti 10 metų investicijų planą, kuriame bus numatytos pagrindinės investicijų kryptys ir priemonės į elektros ir dujų skirstomuosius tinklus.